Witam, w niedalekiej przyszłości ( mam nadzieje ze do sylwestra ) planuje wydać menadżer skokow narciarskich napisany w C++ Builder 6. Właściwie wiem juz jak bedzie wyglądał silnik gry, tylko teraz mam dla was bardzo ważne zadanie ( właściwie najważniejsze :) ) :
Musicie mi napisać, czy wolelibyście menadżer jednego skoczka ( tryb kariery ) czy prowadzenie własnej kadry ? Ja osobiście bym nastawiał się na kariere, bedzie po prostu łatwiejsza do wykonania i bedzie miała więcej możliwości.
Prosze także o wszelkie pomysły dotyczące gry. Moja wizja gry wygląda tak :
Prowadzisz kariere skoczka od wieku np. 14 lat. Na początku skaczemy w Pucharze kontynentalnym i szkolimy swojego skoczka.
Oczywiście między turniejami pobieramy nauki od różnego rodzaju trenerów. Wiadomo, im lepszy tym droższy. Po za tym niektorzy dadzą większy wycisk co przełoży się na kondycje skoczka.
Sponsorzy. Na początku brak, pozniej wraz z postępem zgłoszą się do nas coraz możniejsi mecenasowie.
Sprzęt. Roznego rodzaju narty i stroje ( w kaski i rekawice nie bede sie bawił, szkoda czasu i kombinacji )
Planuje zrobić potężną baze danych skoczków ( to mi zajmie najwiecej w robieniu całej gry ). Jak dobrze pojdzie to postaram się dodać zdjecia portetowe skoczków, choć tutaj moze być problem. Baza danych musi byc duża, by mniej wiecej mogło skakać po ok. 75 skoczków w Pucharze kontyn. i tyle samo w Pucharze św.
Zastanawiam się czy zrobić kalendarz ( coś jak w menadzerze mańskich ) czy po prostu po turnieju dajesz dalej , ewentualne treningi zakupy i nastepny turniej, bez dat. Nie jestem zawodowcem w c++ i to moze byc dla mnie dość poważna bariera.
Morale zawodnika. Może się zdarzyć przykry wypadek losowy, który obniży nasze morale. To samo gdy zawodnik bedzie notował słabe skoki. Wtedy czeka nas kosztowna wizyta u psychologa. Ten pomysł zaczerpnąłem z gry New Star Soccer i mniej wiecej na tej grze będę się w tym przypadku wzorował ( kontakty z mediami, rodziną, kibicami itp. ).
Oczywiście gra będzie czystą matematyką, nie bedzie animacji skoków itp., po prostu wykracza to za zakres moich możliwości.
Grę traktuję poważnie, bo będzie to moja praca o tytuł technika. Nic lepiej nie nauczy programowania jak pisanie własnej gry.
Prosiłbym o wszelkie opinie, pomysły komentarze.
Raczej nastawiam się na kariere jednego zawodnika, bedzie ciekawsza i zdecydowanie łatwiejsza dla mnie do zrobienia, ponieważ reszta skoczków nie bedzie musiała być tak rozbudowana, co nie wątpliwie wpłynie na date premiery gry.
Od razu powiem ze nie jestem expertem w c++ builder, dopiero się przenoszę z pascala ( w tym akurat jestem dość dobry ), ale są to jezyki względnie podobne, wiec szybko mi to idzie. Mile widziana pomoc, tudzież różne rady od bardziej doświadczonych kolegów zajmujących się C++.
To do dzieła panowie ! Wasza opinia jest teraz dla mnie najważniejsza, bo grę robię przede wszystkim dla graczy a nie dla siebie :)